
- Толығырық
- : Әдебиет
- Read Time: 1 min
- Көру саны: 97
«Қақпақты қара қазан» деп ата-бабамыз баға берген Тайсойған жерінде дүниеге келген Ғабдолхамит Ісламғалиұлы Сланов - қазақ әдебиеті тарихында көркем прозада өнімді еңбек еткен қаламгерлердің бірі. Әрбір жазушы шығармашылығы өмір тарихымен тығыз байланысты, ал өмір шындығы - заман шындығы. Ұлы Абай айтқандай «Адамды заман билемек» деп, Ғабдол Сланов та өз заманының перзенті болды. Қазақ әдебиетінде қырық жылдай қызмет еткен, халқына мол мұра қалдырған жазушы. Оның майталман жазушы екенін «Дөң асқан», «Арман ағысы», «Жанартау», «Домбыра күйі – Ақиық», «Асау арна», «Шалқар» сияқты көптеген роман-повестерінен білеміз. Үздіксіз көркем шығармалар жаза жүріп, ол газет жанрының да жүйткіген тарланы екенін танытты. 1931-1946 жылдары «Еңбекші Қазақ», кейіннен «Социалистік Қазақстан» аталған газет редакциясында жұмыс істеген жылдары жазушы өмірінің ең елеулі кезеңі болған еді. «Еңбекші Қазақ» газеті - Ғ.Слановтың жас талабына жол сілтеген алғашқы басылым. Бұл газет редакциясы қазақтың ақын-жазушыларына да белді журналистеріне де шын мағынасындағы ұстаз болған қара шаңырақ еді. Жазушы «Ауыр еңбек – ең досың» атты мақаласында: «Қара шаңырағымыздың маған бергені көп еді. Сол газетте жүріп көргенім, әсіресе, көп болды. Газет ұжымы ұстаздық еткен анық мектеп еді. Бәрінен бұрын халық өмірімен тығыз байланысты болдым. Сол кездегі үлкен журналист, жазушылардан тікелей үйреніп, сабақ ала бердім. Жазушылыққа, әр нәрсеге сын көзімен қарап, көрген – білгенімнен түйін түюге баулыған газет коллективі деп мақтанышпен айта алам» дейді [1].

- Толығырық
- : Әдебиет
- Read Time: 1 min
- Көру саны: 133
«Көркем шығарма – жазушының жан дүниесін жарып шыққан көркемдік шындық. Бұл жөнінде белгілі әдебиет сыншысы С.Әшімбаев: «...көркем шығарма – өмір шындығының көбігі алынбаған көшірме көрінісі емес, қайта көркем шындық – өмір шындығының типтендірілген концептуальдық көрінісі» деген болатын. «Көркем шығармадағы таныс-бейтаныс характерлер өмірдегі беймәлім жағдайлар мен құбылыстар туралы жазушының жауабы. Көркем туынды жазушының көрген-білгенінің, естіген-жиғанының, оқыған-тоқығанының композициялық жүйеге түскен жиынтығы емес, өмір туралы философиялық ойының концепциясы болуы тиіс.» [1,192] Бұл – әдебиеттанушы, филология ғылымдарының докторы Гауһар Балтабаеваның көркем проза туралы өз еңбегінде айтқан айшықты пікірі. Айтса айтқандай-ақ, көркем проза ешқашан да біреудің көрген-білгенін жаза беру емес.

- Толығырық
- : Әдебиет
- Read Time: 1 min
- Көру саны: 205
Қазақ прозасында Атырау өңірінен түлеп ұшқан қаламгер Марат Мәжитұлы сан жанрдағы көркем шығармалары арқылы ұлттық әдебиетті дамытудағы орны жоғары. Жалпы, М.Мәжитов шығармашылығын көз салсақ, поэзия, проза, соның ішінде тарихи тақырыпты кеңінен дамытқан жазушы болды.
Академик С.Қирабаевтың «Кеңес дәуіріндегі қазақ әдебиеті» зерттеу еңбегінде: «Қазақ қаламгерлерінің кейінгі ұрпағы үшін аға жазушылардың өнеге-үлгісі үлкен мектеп болды. Қазіргі әдеби дамудың негізгі салмағын көтеріп келе жатқан 60-70 жылдар өкілдерінің өзі осы мектептен шықты. Реалистік өнерді байытып, оны тұрмыс-тіршіліктің, адамның жұпыны өмірінің шындығын терең бейнелеу арқылы жетілдіріп, қоғам мен адам дамуының қайшылықты күйін ойшылдықпен суреттеуде осы ұрпақ тың ізденістерге баруда. Аға ұрпақ үлгі еткен монументтік өмір суреттеріне қосымша бейнелеудің бұл әдісі де ұлттық әдебиеттің үнемі ізденіс, өсу үстінде екенін танытады» [1,196] деген пікірі тәуелсіздік кезеңіндегі әдебиеттің дамуына нәр болған өткен тарихтың ізіндей жүріп өткен жолы екенін танытады.

- Толығырық
- : Әдебиет
- Read Time: 1 min
- Көру саны: 121

- Толығырық
- : Әдебиет
- Read Time: 1 min
- Көру саны: 137
ХX ғасырдың әдебиетінде поэзия мен поэзиятануда жетістікке қатар жеткен ақындар саусақпен санарлықтай ғана. И.Бродский әне солардың бірі. И.Бродский алдымен ақындығымен көзге түсті, соңынан сыншы болып танылды, тіпті ақырында ақындығын сыншылығы басып озды. Оны бұған сүйреген дүрбелеңге толы өмірі мен тағдыры деуге болады.